Cestovný ruch medzi poľskou a slovenskou stranou Tatier zlepšia nové spojenia i korčuliarska turistika

ZEMPLÍN – Malopoľské vojvodstvo a Prešovský samosprávny kraj dnes rokovali v Tatranskej galérii v Poprade o rozvoji dopravy a cestovného ruchu. Zástupcovia oboch krajín sa zaoberali najmä novými dopravnými spojeniami medzi slovenskou a poľskou stranou Tatier.

Hlavnou témou stretnutia bolo otvorenie autobusovej linky Novy Targ – Lysá Poľana – Poprad od septembra 2018 a sezónnej linky Poprad – Starý Smokovec – Podbanské pripojený s kurzami Zakopane – Starý Smokovec – Poprad od júla 2018.

Zástupcovia Poľska a PSK sa takisto zaoberali otvorením priamej autobusovej linky Krakov – Poprad v nadväznosti s leteckým spojením z oboch miest a otvorením železničného spojenia Poprad – Krynica až do Krakova, obe od leta 2019. Rovnako zástupcovia diskutovali aj o možnosti spoločnej podpory oboch regiónov pre prepojenie turistických trás v Tatrách: Przelycz Tomanowa, Wrota Chalubinskiego, Dolina Roztoki- Dolina Bialej Wody.

 

Veľkú pozornosť venovali aktéri rokovania aj tzv. korčuliarskej turistike, keďže poľská strana (Powiat Nowotarsky) spolu s Oravou a okresmi Poprad a Kežmarok majú na tento nový druh turistiky najlepšie podmienky v strednej Európe.

Trasy na korčuľovanie na poľskej a slovenskej strane budú prepojené navrhovanou cezhraničnou linkou Nový Targ – Poprad. Ide konkrétne o trasy Nový Targ – Trstená, Gronków – Kacwin, Tatranská Kotlina – Spišská Belá – Kežmarok a Strelnica – Poprad – Svit.

Mestá Poprad, Kežmarok, Spišská Belá, Tatranská Kotlina a Nový Targ by sa mohli stať miestom ubytovania korčuliarskych turistov, ktorí by sa pomocou kolieskových korčúľ premiestňovali na oboch stranách hranice.
Viacdňová účelová korčuliarska turistika má napríklad veľký potenciál aj na spišskej strane, kde sú stredne dlhé trasy. Každú z nich prejde korčuliar približne za dve hodiny.

Lea Heilová
Kancelária predsedu PSK
Oddelenie komunikácie a medzinárodných vzťahov